One Direction novell

2013-01-26
23:48:23

Gotta be you kap.23

Klockan närmade sig halv sex på kvällen, och jag satt fortfarande i studion med killarna. 

- I'm hungry, sa Zayn plötsligt och sträckte trött på sig.

- Me to! sa Niall snabbt och Zayn log mot honom.

- Wanna grab some food somewere? 

- Sounds perfect, sa Niall och reste sig upp. Alla andra följde hans exempel och gick för att ta på sig sina jackor. 

- I just wanna say that it was really great, and thanks for showing me! sa jag och kramade om Liam som stod närmast mig.

- It was our pleasure, and thank you! sa Liam över min axel.

Jag släppte taget om honom och log innan jag gick och kramade om dom andra också. När jag var klar ställde jag mig bredvid Louis och höll hans hand.

- I'll see you guys tomorrow, right? frågade Louis till killarna.

- No, we're free tomorrow. So i'll see you on sunday! sa Harry och log mot Louis.

- Oh I need that, great! Bye! sa Louis.

- Bye! sa jag och vinkade till killarna innan vi gick ut ur byggnaden och fortsatte fram till Louis bil.

Louis höll upp dörren för mig och flinade innan jag satte mig ner i passagerarsätet. 

- Thank you! sa jag och knäppte bältet. En sekund senare hoppade Louis in i förarsätet och började köra ut från parkeringen.

- So where are we going? frågade jag nyfiket. Louis hade ju sagt att han hade en överraskning till mig ikväll, och jag undrade vad det kunde vara för någonting.

- I can't say that, it's a surprise! sa Louis och skrattade åt mig.

Jag suckade överdrivet högt men brast sedan ut i skratt jag med.

Vi åkte i kanske tjugo minuter till, och sedan svängde vi in framför ett enormt hus som liknade ett lyxigt hotell. 

- This is where we're staying tonight, sa Louis och flinade åt mitt häpna ansiktsuttryck.

- It's huge! utbrast jag. Louis skrattade bredvid mig och parkerade bilen. Jag slet blicken ifrån hotellet och blickade istället in i Louis ögon, och då böjde han sig fram och kysste mjukt mina läppar.

- Let's go, sa han och gick ut ur bilen. Jag följde hans exempel och hjälpte honom att dra fram de väskor som han hade packat ner i bakluckan. 

- This is a surprise! sa jag och drog fram min vita skinnväska som låg där.

Louis flinade bara återigen åt mig. Jag undrade vad han hade packat ned egentligen. 

- Mr. Tomlinson and Miss Adamsson? frågade en kvinnlig röst bakom våra ryggar. Vi vände oss hastigt om och såg en kvinna med stelt uppsatt hår och illrött läppstift stå och le mot oss. 

- Oh, sorry we didn't see you there. Hi! sa Louis och sträckte fram handen för att hälsa. 

- Hi, sa hon vänligt och tog hans hand. Hon vände sig mot mig och vi skakade min hand också.

Hon berättade att hon jobbade på hotellet och skulle hjälpa oss att bära in våra väskor om vi hade några. Louis sa direkt att det inte behövdes eftersom att vi bara hade med oss två stycken, men hon insisterade och vi fick ge med oss. 

När vi kom in i receptionen så hjälpte hon oss med att checka in, och sedan visade hon oss vägen till hissen. Dörrarna stängdes och vi pustade ut.

- I thought she would never leave, skrattade Louis och drog mig tätt intill sig. 

- Me neither, sa jag och drog bort håret från hans ögon och placerade mina händer på hans nacke. Jag kysste honom länge, och så stod vi tills hissdörrarna öppnades och vi blev tvungna att ta våra väskor och gå ut. 

Vi gick förbi ett antal dörrar innan Louis stannade utanför en och log mot mig.

- This is our suite, sa han och öppnade dörren. 

- Suite? frågade jag förvånat och gick sakta in i hallen. Jag var tvungen att släppa min väska och dra efter andan. Rummet jag kom in i var otroligt vackert, med högt till tak och gulddetaljer på nästan allting. 

- You like it? hörde jag bakom mig, och sekunden efter kände jag ett par armar krama mig bakifrån. Louis tryckte sin kropp mot min rygg och vilade sitt huvud på min axel. 

- I love it, and this is such a cute surprise... mumlade jag och vände på mitt huvud så att våra ansikten möttes och kysste honom.

- Even though I don't really like surprises, i like this one, fortsatte jag mellan kyssarna.

- And it's not over yet, sa Louis och släppte taget om mig. 

- It's not? frågade jag och kollade nyfiket på Louis.

- We're going to a club with Liam and Danielle in two hours, sa Louis och jag log stort. 

- Oh i'm so excited, i've never met Danielle! sa jag och kramade Louis.

- I know, so this is gonna be fun I think, sa han och kramade mig tillbaka. 

- But what am I supposed to wear? I didn't bring anything! utbrast jag.

- Don't worry. Danielle helped me with some stuff, and everything is in your bag! sa Louis och log lugnande mot mig.

- Oh my, you're the best ever! sa jag och slog armarna runt hans hals och skrattade lyckligt. Hur gullig var han inte som tänkte på precis allting? Att förbereda en sådan här överraskning och sedan även ordna med kläder så att jag slipper tänka på någonting! 

- I know, flinade han och kysste mig. 

Medans Louis började rota omkring i sin väska utforskade jag resten av sviten, och allting var över mina förväntningar. Jag hade aldrig bott så här lyxigt någon gång innan, och jag slängde mig i den stora sängen bara för skojs skull. Jag låg där i några minuter och lyssnade på Louis som ute i hallen sjöng på "Forever Young". 

- Sounds good, ropade jag och skrattade för mig själv.

- Thank you, madame! ropade han tillbaka med en överdrivet artig röst som fick mig att skratta ännu mer.

Jag reste mig upp och gick för andra gången in i det stora badrummet, fast den här gången tänkte jag börja göra mig iordning inför kvällen genom att ta en dusch. Jag drog av mig mina kläder och klev in i duschen. 

 

 

Ursäkta att kapitlet inte kom upp när jag lovade sist, men här är det iallafall! Blev ganska kort, men det kommer mer så snart som möjligt :) kommentera gärna vad ni tycker, så får jag mer inspiration :)

 

Kommentar:
#1: Moa

Jättebra!! Längtar efter nästa del!! :D<3

Svar: Tack så mycket! kapitel 24 är finns att läsa senare idag :) kram!
mydnovel.blogg.se

2013-01-27 @ 00:06:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: