One Direction novell

2012-12-09
23:26:00

Gotta be you kap.14
Louis släppte av mig utanför skolan, och på sig hade han ett par solglasögon och en uppdragen hoodie så att ingen skulle känna igen honom.
- Do you wanna come over to my place tonight? frågade jag innan jag klev ur bilen.
- Sure! sa Louis och log stort.
Jag hade ingen lust att tillbringa hela dagen i skolan, och jag kände att jag skulle sakna Louis.
- I gotta go, sa jag och suckade lite. 
- Okay, sa Louis och såg ledsen ut. Han lutade sig fram och kysste mig passionerat. Jag la mina armar runt hans hals och hamnade på något sätt i hans knä, och jag ville aldrig släppa taget om honom. 
- Good luck today, sa jag och gav honom en sista kyss innan jag släppte taget och gick ut ur bilen.
- Bye! ropade han och gav mig en sista blick innan han startade bilen och åkte ifrån mig.
Jag hann bara vända mig om innan jag blev överfallen av Ellen och Rosie. Dom kramade mig hårt och pratade i mun på varandra.
- Was that...? började Rosie.
- Louis?! skrek Ellen högt. 
Jag skrattade och nickade lite.
- Holy shit! utbrast Ellen och kollade på mig som om att jag vore en alien.
- Oh my god, and you guys kissed! skrek Rosie och omfamnade mig igen.
- Wait... what about Eleanor?! sa Ellen.
- They broke up yesterday, but I don't know if it's official yet.. sa jag.
Vi började sakta gå mot skolan.
- He is the cutest ever, sa jag och tänkte på kvällen vid stranden och log för mig själv.
- You gotta tell us everyting! beordrade Rosie och jag berättade hela historien för dom. Jag var inte klar förrens vi satt på mattelektionen och pratade i smyg. Det som fick Ellen och Rosie att skrika mest var att jag hade varit och shoppat med killarna samt pratat med Harry, som var deras favorit.
- How is he? undrade dom.
- He is very nice and funny, sa jag och skrattade.
Dom nickade och log.
Resten av dagen gick ganska fort, och tjejerna var inte tysta en enda gång. Hela tiden kom dom upp med nya frågor om mig och Louis som jag fick besvara så gott som möjligt. När vi äntligen slutade för dagen tog jag första bussen hem.
 
- Pappa? ropade jag när jag öppnade dörren in till vårat hus.
Jag hörde någonting falla ner i golvet inne ifrån vardagsrummet, och ut kom pappa med en fjärrkontroll i handen.
- Oj, jag hörde inte att du kom! sa han och gav mig en stor kram.
- Okej, sa jag och började ta av mig mina skor.
- Hur har du haft det hos Ellen då? frågade pappa och log mot mig. Om han bara visste, tänkte jag.
- Jättebra! sa jag och log tillbaka.
Jag började gå mot trappen, men kom på att jag kanske borde nämna att Louis skulle komma förbi ikväll.
- Jag träffade en kille i helgen, han heter Louis, sa jag och pappa kollade upp.
- Jaha.. sa pappa och flinade mot mig. Jag kunde inte låta bli att börja skratta åt honom.
- Iallafall, han kommer förbi ikväll och äter middag med oss.
- Jaha, vad trevligt, sa pappa och flinade ännu mer mot mig.
- Hur träffade du honom då? 
- På konserten faktiskt, sa jag.
- Jag som trodde att det bara var tjejer som gillade One Direction, sa pappa.
- Ja, alltså... Louis är en av killarna i One Direction.
Pappa stirrade på mig.
- Men vad är det du säger? vad roligt! sa han och kramade mig.
- Visst är det! sa jag och log lyckligt.
Jag gick upp till mitt rum och satte mig i min säng. Jag slog på datorn och kollade facebook och twitter. På twitter hade jag fått fem nya följare, och när jag kollade vilka så var det Louis, Liam, Harry, Zayn och Niall. 
För att fördriva tiden tills jag skulle få träffa Louis igen gick jag och tog en lång, varm dusch.
 
 
 
Roligt att statistiken går upp, tack så mycket! :D kapitel 15 kommer bli ett gästinlägg av en annan tjej då jag inte har tid, men hon är insatt i serien och hur jag skriver så det blir säkert bra! Kram :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: