One Direction novell

2012-12-18
20:47:00

Gotta be you kap.19
Jag stod framför spegeln och studerade dagens klädsel. Tidigare hade jag varit utomhus och bestämt om det var för kallt för shorts, och det var det. Det märktes att sommaren var förbi, och därför hade jag på mig ett par svarta jeans och en vit, stickad tröja. Jag skulle missa bussen om jag inte skyndade mig på, så jag drog på mig mina vita converse och sprang ner till busshållplatsen. Louis hade lovat att han skulle hämta mig på skolan efter intervjun och så skulle jag sova hos honom inatt, så därför hade jag packat en väska med kläder och smink. 
Bussen var proppfull av folk, många från min skola skulle jag tro. När vi hade åkt i 5-10 minuter kände jag en hand på min axel. Jag vände mig förvånat om och såg en tjej i min ålder stå bakom mig och le.
- Excuse me, but are you Nathalie Adamsson? frågade hon.
- Umm, yes.
- I thought so! utbrast hon och nickade imponerat. Jag kollade lite konstigt på henne.
- What do you mean? 
- You're dating Louis Tomlinson, right? 
- Oh, sa jag och förstod att hon måste känna igen mig ifrån internet. 
- Yes I am.
- I just wanna say that I think you two are really cute together! sa hon och log stort mot mig. Jag brast ut i ett stort leende jag också och tackade henne så mycket. Folk vände sig om och kollade på mig, men ingen mer kom fram vilket var en lättnad. När jag väl klev av bussen så fick jag syn på William som satt och rökte på en bänk en bit bort. Våra blickar möttes för en sekund, och sedan slog han ner blicken. Jag suckad och började gå mot hans håll, och till min förvåning satt han kvar.
- Hi, sa jag och satte mig bredvid honom.
- Hello, sa han och fortsatte röka utan att ge mig en blick.
- Why are you mad at me? frågade jag.
- I'm not, sa han kort.
- Yes you are, I'm not stupid. Did I do something? 
- No, we're fine, sa han och gav mig ett litet, överdrivet leende. Jag kollade på klockan och såg att vi började nu.
- Okay, I really hope so. Are you coming? frågade jag och ställde mig upp. Han nickade och ställde sig upp han med, och tillsamman gick vi in till dagens första lektion som var matte. Jag pratade med William lite under dagen, men jag lät bli att fråga varför han var sur. I korridoren kollade alla på mig när jag gick förbi, och ett flertal tjejer kom under dagen fram och frågade om jag var tillsammans med Louis. Jag undrade om jag någonsin skulle bli betraktad som vem som helst igen.
Ellen och Rosie bad om ursäkt för att dom hade varit hysteriska, och sa att dom var glada för min skull.
 
Louis perspektiv
 

Vi gick och satte oss i den röda soffan och vände sedan blickarna mot tjejen som skulle intervjua oss.
- Hello, nice having you guys here. I'm Sophie! sa hon och log mot oss.
- Hello, it's nice to be here! sa Niall och så presenterade vi oss.
- Let's start with some questions, sa hon och tog upp ett papper med en massa frågor.
- I'm gonna start with this one.. do you like your fans? frågade hon och vi skrattade.
- Ofcourse, we love them! sa Liam och vi andra nickade instämmande.
- Would you ever date a fan? 
- Sure, I mean it doesn't really matter what kind of music she likes.. började Niall.
- No, it just gotta be right, you know.. sa Zayn och Niall nickade.
Sophie nickade och tog nästa fråga.
- Which of you have a girlfriend? 
- Me, Zayn and Liam, sa jag och log mot henne.
- Louis, you and Eleanor broke up, and now you have a new girlfriend? 
- That's right, sa jag.
Hon log lite mot mig och fortsatte sedan med frågorna.
 
Nathalies perspektiv
 
Dagen segade sig fram, och när klockan äntligen slog 15.00 så ringde jag Louis.
- Hey honey, where are you? 
- Hey, I'm waiting for you outside your school, sa Louis.
- Great, I am on my way! sa jag och tog min väska och gick ut genom dörrarna.
Jag fick syn på hans bil, och började gå ditåt. Det var nog tur att bilens fönstren var mörka så att man inte såg in, för annars hade det nog varit många fans här. Jag öppnade bildörren och satte mig. 
- Hi, sa jag och kysste honom.
- Hi!
- Where are we going? frågade jag och tog hans fria hand i min.
- Let's go shopping! sa han glatt och jag instämde. Jag kunde behöva lite nya kläder.
- How did the interview go? frågade jag.
- It was good, and she asked about you as I thought! sa han och flinade.
- Ofcourse she did, sa jag och flinade tillbaka. 
Vi åkte till ett stort mall och parkerade utanför. När vi gick hand i hand mot ingången hörde jag en kamera fota ett antal kort bakom oss, och Louis viskade att jag inte skulle vända mig om. Vi ignorerade kameran och gick raka vägen in i mallet istället.
- It's huge! utbrast jag är vi kom innanför dörrarna och kollade mig runtom. Det var otroligt högt till tak och det fanns säkert över 40 butiker. 
- I know! I've only been here once before, but it's great, sa Louis. 
Jag nickade imponerat och drog med mig honom in på Topshop, där jag alltid hittade fina kläder. Jag tog med mig 4 toppar in till provrummet och provade dom. Tre av dom satt bra, och det var ett svart och ett vitt linne, och en randig blus. Louis gjorde tummen upp och sa att jag såg snygg ut, så jag köpte dom. Innan vi gick ut ur Topshop fick jag syn på en massa fina shorts, och om sommaren inte var över så hade jag utan tvekan gått och provat några!

Vi hann bara komma ut ifrån butiken innan vi blev fotade av en man med en stor kamera. Han flinade åt oss, men vi ignorerade honom bara och gick därifrån. 
- Are you hungry? frågade Louis efter att vi hade gått runt och kollat lite.
- Yes, are you?
- I'm very hungry, let's go eat, sa han. 
Vi hittade ett gulligt matställe där vi slog oss ner vid ett litet bord. Stället var tydligen känt för att servera underbara pannkakor, så det var det vi beställde.
- This is nice, sa Louis och tog mina händer. Han log charmigt och jag böjde mig över bordet för att kyssa honom. Vi blev serverade vår mat och det såg underbart ut. 
- Looks delicious, sa jag. Vi högg in och det var verkligen gott! 
När vi hade ätit klart var klockan kvart över sex, så vi bestämde oss för att åka hem till Louis lägenhet.
 
 
 
 
 
 
Kommentar:
#1: Moa

Jättebra!! Längtar efter nästa del!! :D
Kram Moa <3<3

2012-12-19 @ 22:04:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: