One Direction novell

2012-12-23
22:58:00

Gotta be you kap.21
 
Jag öppnade sömnigt ögonen och kände Louis arm runt mig. Han pussade mig i nacken och viskade:
- Goodmorning..
Jag vände mig om och kröp in i hans öppna famn.
- Morning, sa jag mot hans bröst. Han böjde sig ner och pussade mig på kinden. Vi låg kvar i sängen ett tag, båda för trötta för att gå upp. Det var fredag, och det var en kort dag i skolan. Tack och lov!
- I guess we should get up, sa Louis efter ett tag.
- You're right.. mumlade jag och satte mig sakta upp. Louis gick runt sängen och fram till mig.
- Let's make some breakfast, sa han och drog upp mig ur sängen. Jag gick efter honom in i köket och såg honom ta fram ägg och bacon. 
- Do you like scrambled eggs? frågade han med äggen i famnen.
- Sure, log jag och hjälpte honom att laga maten. Det var roligt att se Louis laga mat, för han var så okunnig. Jag fick göra det mesta, men det gjorde mig ingenting när vi hade så roligt. 
När maten var klar satte vi oss ner vid bordet och började äta.
- Wow, I'm really good at making this, sa Louis och flinade.
- I agree, no one does it like you! sa jag och skrattade.
Vi åt upp maten och gick sedan för att göra oss i ordning i badrummet. 
- I think the video will be done today, sa Louis när han stod och stylade sitt hår.
- Little things? frågade jag samtidigt som jag drog på mascara, och Louis nickade.
- I'm really excited to see it, is it good? frågade jag och log mot honom i spegeln.
- Yeah I think so, and if it gets done today I'm sure you can see it tonight!
Mitt ansikte brast ut i ett stort leende, och jag kramade om Louis.
- I love that, sa jag och Louis skrattade åt mig.
- You are so cute, sa han och kysste mig. Jag la mina armar runt hans hals och kände hur han lyfte upp mig så att jag klängde mig fast med mina ben runt hans midja. 
- But you're cuter, sa jag och log mot honom. 
Louis bar mig ut till soffan i vardagsrummet, och där släppte han ner mig. Jag kollade upp på honom och han satte sig gränsle över mig där jag låg. 
- And you're so beautiful, sa Louis och böjde sig ner för att kyssa mig. Våra kyssar blev mer och mer intensiva, och det var när Louis började ta av sig sin skjorta som jag fick stoppa honom.
- Louis, not now! sa jag och skrattade lite. Louis suckade och log lite besviket.
- I'm sorry, it's just that I want it to be special, sa jag och kysste honom. Ett litet leende spreds på hans läppar och han nickade.
- Me to, sa han och jag log. Vi reste på oss och jag gick för att välja dagens kläder. Jag bytte om till mina svarta jeans och den randiga toppen som jag köpte från Topshop sist. För ovanlighetens skull valde jag ett par svarta nitskor som jag hade packat ned i väskan innan jag begav mig till Louis lägenhet. 
 
 
 
Louis var snäll och skjutsade mig till skolan, och när vi skiljdes åt sa han att han hade en överraskning till mig ikväll. Jag blev direkt nyfiken, men hann inte tänka så mycket mer på det förrän Rosie dök upp bredvid mig.
- Hi Nathalie! sa hon och gav mig en kram.
- Rosie, hi! sa jag glatt och kramade henne tillbaka, och sedan började vi gå mot skolan.
- You just missed Louis! sa jag och Rosie såg besviken ut.
- When will I get a change to meet him? frågade hon.
- I don't know.. but soon, I promise! sa jag och log mot henne. 
- Okay, sa hon och log tillbaka. 
Det var lättare att prata med Rosie än med Ellen, för Rosie var mycket lugnare. Om jag hade nekat Ellen att träffa Louis så hade hon nog blivit sur på mig, medans Rosie hade förstått.
- Do you know why William suddenly hates me? frågade jag när vi var framme vid våra skåp.
- He does? then it's probably because he likes you! sa Rosie.
- Yeah, that totally makes sence! sa jag sarkastiskt och vi skrattade.
- But seriously, I think he does! I mean the way he looks at you.. sa hon och såg fundersam ut. 
- I tried to talk to him yesterday, but he didn't want to.
- It's because of Louis, slog Rosie fast och jag nickade tveksamt. Om det var så fallet var, så var det ändå ingenting jag kunde ändra på. 
Dagen gick på som vanligt, och i korridoren pratades det bakom min rygg när jag gick förbi. Jag försökte att ignorera det så gott jag kunde, men det var svårt. 
- They are just jealous, that's all! sa Rosie, och det lugnade mig lite. Jag var glad att jag hade henne med mig, för hon var alltid så snäll och fick mig att se saker från den ljusa sidan.
På lunchrasten satte vi oss ner vid ett ensamt bord.
- Where's Ellen? frågade jag.
- She's home sick, svarade Rosie och tog en tugga av sin smörgås. 
- Oh okay.. sa jag och kände hur det vibrerade i fickan. Jag tog upp mobilen och såg att jag hade fått ett sms ifrån Louis.
 
*We're done! :) can I pick you up in an hour?*
 
Jag log av hans sms, och det såg tydligen Rosie.
- Louis? frågade hon, och jag nickade glatt.
- He says that he will pick me up in an hour, and that he has a special surprise for me tonight! 
- That's so sweet, sa hon och la huvudet på sned och log. Jag instämde och svarade på Louis sms.
 
*Sure! miss you :)*
 
*Miss you to!* 
 
Jag log åt smset och tillsammans med Rosie gick jag ut ur matsalen och ignorerade allas blickar. Dom fick tycka vad dom ville, för jag skulle inte ta åt mig av någon!
 
 
 
Imorgon är det ju julafton, så då kommer det inget kapitel. Hoppas alla får en riktigt bra jul, så återkommer jag med nästa kapitel så fort jag kan! God jul på er :)
 
Kommentar:
#1: Moa

Jättebra!! Längtar efter nästa del!! GOD JUL på dig med :*
Puss&Kram Moa <3<3<3

2012-12-23 @ 23:51:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: