One Direction novell

2012-12-10
20:07:00

Gotta be you kap.15
Jag klev ut ur duschen och virade en handduk runt kroppen och en runt håret. Utanför badrummet luktade det mat i hela huset, och jag gick ner till köket för att titta vad pappa lagade för något.
- Vad blir det för något? frågade jag.
- Oxfilé med potatis och sås, sa pappa och jag nickade. Det skulle Louis säkert tycka om!
Jag sprang upp för trappan igen och gick in i badrummet. Louis skulle komma om en timme, så jag tyckte det var dags att hitta kläder och sminka mig. Att sätta på mig ett par shorts och en tröja kändes för vardagligt, så jag satte på mig en svart, kort klänning som slutade ovanför knäna. Jag hade bara använt den en enda gång, och det var på en fest för något år sedan. Till klänningen valde jag ett par svarta klackar, men dom satte jag inte på mig än. Mitt hår lockade jag lite längst ner, och blev nöjd över resultatet. Min mobil som låg på skrivbordet, började ringa.
- Hello! svarade jag.
- Hi sweetie, sa Louis mjuka röst.
- Where are you? frågade jag och fick panik för att jag inte hade sminkat mig ännu.
- I'm on my way, if that's okay? hörde jag Louis säga. Innan jag ens hade svarat rusade jag in till badrummet med sminkväskan i handen.
- Ofcourse it's okay, I miss you! svarade jag i farten.
- I miss you to, see you soon!
- Bye! sa jag och la på.
Det första jag gjorde var att smörja in mina ben med min rosdoftande lotion, och efter det började jag sminka mig med mascara, ögonbrynspenna, och lite foundation. Det gick snabbare än vad jag trodde, och innan jag gick ner satte jag på mig klackarna och kollade mig i spegeln. Jag måste erkänna själv att jag såg riktigt bra ut ikväll.
- Vad fin du är gumman! sa pappa stolt när jag kom ner för trappen.
- Tack pappa! vi log mot varandra, och just då ringde det på dörren.
- Han är här! utbrast jag och gick med snabba steg mot dörren.
Utanför stod Louis iklädd en vit skjorta, gråa chinos och svarta hängslen. I handen höll han en bukett med röda rosor som han gav till mig. 
- Hey, sa han glatt och gav mig en lång kram. 
- Hi! sa jag minst lika glatt över hans axel.
- What beautiful roses, thank you! sa jag och fick ett leende till svar. Jag hann knappt stänga dörren bakom honom förrän pappa var framme och hälsade.
- Hello Louis, welcome! sa pappa och sträckte fram handen för att hälsa. 
- Hello sir, sa Louis och skakade hans hand.
- Please, call me Peter! skrattade pappa och Louis slappnade av lite.
Vi gick in i vardagsrummet där pappa hade dukat upp bordet extra fint. Maten stod också på bordet, så vi slog oss ner. 
- So Louis.. I've heard you're one of the members in One Direction, sa pappa och tittade intresserad på Louis. 
- You're right, I am! sa Louis och log mot pappa.
- I've heard that you guys are very popular all over the world, right? 
- Yes we are, it's crazy! 
Jag satt tyst ett tag och lät dom två prata vidare om hur det var att vara världskänd. Det verkade som att dom klickade ganska bra, och jag log för mig själv.
- This was very good! sa Louis och pappa såg nöjd ut.
- I'm glad you liked it, Louis!
Vi satt kvar och pratade i kanske tjugo minuter, sedan tackade vi för maten och gick upp till mitt rum.
- I like your dad, he's fun! sa Louis.
- He likes you to, sa jag och log.
Vi satte oss i min dubbelsäng och pratade om dagen.
- So how did it go making the musicvideo? frågade jag.
- Really good actually!
Louis fick syn på min gitarr som hängde på väggen framför sängen.
- Do you play guitar? frågade han förvånat.
- A little, sa jag och såg på när han gick för att hämta den.
- I can play my part of the song if you'd like to? 
- Sure! sa jag glatt och flyttade mig lite åt sidan så att han skulle få plats med gitarren i sängen.
Louis sjöng medans han spelade.
 
You can't go to bed
Without a cup of tea 
And maybe that's the reason 
That you talk in your sleep 
And all those conversations 
Are the secrets that I keep 
Though it makes no sense to me
 
Jag kom på mig själv med att stirra på honom när han slutade spela. Jag applåderade och kysste honom på kinden. 
- You're fantastic!
- Thank you! 
 
 
Kommentera gärna :) 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: